love and money : 5 affordable date ideas to try.

Hello peeps!

Jika anda di dalam relationship, anda tahu yang dating adalah super important. Jika anda sudah berkahwin (terutamanya yang sudahpun mempunyai anak), anda selalunya diberi nasihat untuk tetap berdating bersama si suami/isteri tercinta. Date nights can be a great chance for you and your partner untuk pause seketika dalam kehidupan yang sibuk dan dapat spend some quality time together.

Macam mana lah kalau mahu dating tapi still on budget? Disini, Emir share with you on my favourite affordable dating ideas;

1. Get Outside

Kadangkala, penting untuk kita ambil fresh air diluar. We are blessed sebab Malaysia mempunyai iklim tropika yang membolehkan kita keluar sepanjang tahun. It feel rejuvenated and calm. Pack a picnic bag, cari a local park - even park taman perumahan pun okay and make it a beautiful scenery while reconnecting with your partner. Jangan lupa beli spray nyamuk!

2. Play Tourist in Your Own City

Jika anda memperkenalkan rakan-rakan anda mengenali bandar yang anda tinggal, apakah aktiviti yang anda akan lakukan? Kemana sahaja tempat yang anda akan pergi? Pakai topi pelancong selama beberapa jam dan pergi explore some of your city’s main attraction. Anda akan terkejut dengan apa yang akan anda discover jika anda sanggup melawat tempat-tempat yang bukan selalu dikunjungi dalam rutin harian anda.

3. Go For a Scenic Drive

Anda dalam mood untuk memandu? Buat sedikit kajian untuk travel a day trip yang mengambil masa sejam ataupon satu tangki penuh minyak kereta di tempat anda tinggal. Pasang lagu romantik kegemaran anda berdua ataupun podcast dan biarkan ianya bermain sepanjang pemanduan anda bersama orang yang tersayang.

4. Find a Local Flea Market

Shopping local goods adalah salah satu cara untuk support local economy. Dan ianya fun! Pergi melawat local flea market di kawasan anda and cuba lihat jika anda menemui hidden treasure or two! Di Kuala Lumpur, banyak flea markets dan antique shops. Pada masa yang sama, boleh juga singgah ke local wet market untuk anda stock up some fresh produce and incorporate dalam next meal anda.

5. Share a Milkshake From Your Favourite Little Shop

Jangan pandang enteng terhadap cadangan ini. Adalah sangat menarik jika kita cuba new flavours or indulge in some milkshake di bawah cuaca panas terik. Bonus point jika anda channeling inner child and ask for extra sprinkles ataupun pelbagai toppings untuk anda nikmati bersama-sama pasangan anda!


Harap tips ini dapat membantu anda. Enjoy your dating!
Spread love and positivity,
EMIR xx

Previous
Previous

my productive morning routine : 5 things I do every morning.

Next
Next

baking.